- nabywanie postawy szacunku i zainteresowania otaczającą przyrodą
- wzbogacenie wiedzy na temat dbałości o swe zdrowie i higienę
- utrwalenie nazw narzędzi ogrodniczych i wiosennych prac w ogrodzie
-poznawanie tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi, wytworzenie radosnej atmosfery oczekiwania na święta
Wiersz „Wielkanoc”
Święta wielkanocne to radosny czas
Co będziemy robić?- wie to radosny czas.
Pisanki w zygzaki zaraz tu powstaną,
Zrobimy je razem z tatą oraz z mamą.
Już koszyk z wikliny pełen jest pisanek
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Mazurki i babki są na stole już.
Owies też wysiany, bo święta tuż, tuż!
Piosenka „Nadchodzą Święta wielkanocne”
Skacze zając polną drogą, hop, hop, hop.
W łapkach trzyma wielkanocny kosz!
A baranek głośno beczy be, be, be.
W kuchni bardzo szybko krząta się!
Ref. Bo Wielkanocne nadchodzą święta,
na które czeka każdy z nas.
Zróbmy pisanki, z cukru baranki,
Upieczmy wiele pysznych ciast! (2X)
Mam kurka śpiewa sobie ko, ko, ko,
Koloruje przy tym jajek sto!
A pisklaki wciąż biegają pi, pi,pi,
Chcą śmigusa zrobić nam już dziś!
Ref. …
Nadchodzą Święta Wielkanocne
Z barankiem, kurką i zającem,
Więc zaśpiewajmy jeszcze raz
Refren dobrze znany nam!
Ref. …
- Poznanie legendy o św .Mikołaju
- Zapoznanie z zawodem kucharza
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Wprowadzenie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia. Poznanie tradycji świąt Bożego Narodzenia
Piosenka pt. „Mikołaju, chodź!” sł. i muz.: J. Jęczmionka
Ref.: Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju, chodź!
- Puk, puk, puk, nasz Mikołaj Święty.
Puk, puk, puk, bardzo jest zajęty!
Dzwoni dzwonkiem: dzyń, dzyń, dzyń!
Już prezenty w saniach z nim!
Woła głośno: ho, ho, ho!
Wesołych Świąt, Wesołych Świąt!
Ref.
2. Tup, tup, tup, już Mikołaj idzie.
Tup, tup, tup, kiedy do nas przyjdzie?
Nie wie, nie wie, nie wie nikt!
Wpadł kominem, szybko znikł.
Wołał głośno: ho, ho, ho!
Wesołych Świąt, Wesołych Świąt!
Ref.
Wiersz pt. „Kolorowa choinka” K. Dardzińska
Ubierzemy dziś choinkę
Mamy ozdób całą skrzynkę.
Powiesimy bombki nowe
I światełka kolorowe.
A na czubek gwiazdkę damy
I ubrane drzewko mamy.
OGŁOSZENIE
Dnia 08.11.2024 r. (piątek) z okazji
Narodowego Święta Niepodległości w ramach akcji
Ministerstwa Edukacji i Nauki "Szkoła do hymnu"
wspólnie całym Przedszkolem odśpiewamy Hymn Polski.
W tym dniu prosimy aby wszystkie dzieci były ubrane na galowo.
- Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych.
- Wdrażanie do kształtowania umiejętności współdziałania w zespole.
- Dostrzeganie piękna zmieniającego się jesienią krajobrazu, posługiwanie się określeniami związanymi z pogodą.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę.
PIOSENKA „JESIEŃ”
Zgubiła Jesień kalendarz. Kiedy ma przyjść? Nie pamięta.
Kto oznaki jej wymieni na powitanie Jesieni?
Owoce, warzywa, orzechy i grzyby.
Od deszczu świat cały, jakby na niby…
I drzewa w kolorach, dni krótsze – noc długa.
I niższa temperatura.
Zgubiła Jesień kalendarz. Kiedy ma przyjść? Nie pamięta.
Czy z pierwszym dzwonkiem? Czy z dużym deszczem?
Czy może z zimnym dreszczem.
Owoce, warzywa, orzechy i grzyby.
Od deszczu świat cały, jakby na niby…
I drzewa w kolorach, dni krótsze – noc długa.
I niższa temperatura.
WIERSZ „O ZIELONYM JEŻU”
Pod kasztanem w gęstej trawie,
usnął jeżyk po zabawie.
Właśnie zbudził się i ziewał,
Gdy coś nagle spadło z drzewa,
Za nim drugie, trzecie też…
Miało kolce tak jak jeż.
Spojrzał jeżyk w bok uskoczył,
Przerażony przetarł oczy.
Patrzę, patrzę i nie wierzę:
czy to jeże, czy nie jeże?
Nie wiedziałem dotąd sam,
Że zielonych braci mam.
Lecz ja w norce mam mieszkanie, a gdzie one? Na kasztanie!
WRZESIEŃ
• Światowy Dzień Pierwszej Pomocy (uczestnictwo służb medycznych)
• Sprzątanie Świata
• Dzień Przedszkolaka
• Warsztaty malowania koszulek w ramach projektu „ Z książką bliżej świata”
• Dzień Głośnego Czytania
• Dzień Chłopaka
PAŹDZIERNIK
• Dzień Jabłka
• Dzień Dziewczynki
• Dzień Kundelka
• Pasowanie na przedszkolaka
LISTOPAD • Dzień Postaci z Bajek
• Dzień Zdrowego Śniadania
• Narodowe Święto Niepodległości
• Międzynarodowy Dzień Praw Dzieckaz Unicef
GRUDZIEŃ
• Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
• Mikołajki
• Jasełka
STYCZEŃ
• Dzień śniegu, lodu i bałwana- eksperymenty zimowe
• Dzień Babci i Dziadka
• Bal karnawałowy
LUTY
• Dzień matematyki
MARZEC
• Dzień wiosny
• Światowy Dzień Zespołu Downa- dzień kolorowej skarpetki
• Dzień Teatru
• Kiermasz Wielkanocny
KWIECIEŃ
• Dzień Książki
• Tydzień ,, Zdrowo i sportowo’’
MAJ
• Dzień Pszczoły
• Konkurs patriotyczny
CZERWIEC
• Dzień Dziecka
• Piknik Rodzinny
• Uroczyste Zakończenie Roku
SIERPIEŃ
• Dni otwarte
Dzień Postaci z Bajek
- Dzień Zdrowego Śniadania
- Narodowe Święto Niepodległości
- Międzynarodowy Dzień Praw Dzieckaz Unicef
Grupa „Maki” realizuje program wychowania przedszkolnego:
• „Samodzielne wszechstronne szczęśliwe” wyd. Nowa Era , Monika Chludzińska, Agata Kacprzak- Kołakowska, Anna Kucharczyk, Dorota Kucharska, Anna Pawłowska- Niedbała, Marta Pietrzak, Agata Smoderek
• „Angielski dla przedszkolaków- Lion’s Team”, wyd. WSIP, Joanna Marcinkiewicz, Izabella Jastrzębska- Oko
Grupa Bratki, Tulipanki, Słoneczniki, Niezapominajki, Koniczynki realizują:
- „Program wychowania przedszkolnego” wyd. Podręcznikarnia Dorota Kossakowska
- Kochani przez Boga” wyd. Katechetyczne Dr Aneta Rayzacher- Majewska-
- "Angielski dla przedszkolaków- Lion’s Team”, wyd. WSIP, Joanna Marcinkiewicz, Izabella Jastrzębska- Oko
Realizujemy projekty w roku szkolnym 2024/2025:
„Z kicią Kocią Maluchy zmieniają się w Zuchy” - Celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci (grupa"Maki")
„Kolorowe uczucia Gucia” - Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne działania. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę (grupa "Bratki","Koniczynki")
„Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwoną"- cele: kształtowanie postaw szlachetności, kształtowanie postaw dbałości o zdrowie, rozbudzanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie, rozwijanie postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne, integracja zespołu przedszkolnego, współpraca placówek oświatowych (grupa Koniczynki)
„Bajki-Pomagajki”- ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka (grupa "Słoneczniki")
„Kreatywność Budzi w nas muzyka” – Cele: przybliżenie dzieciom muzyki klasycznej, motywowanie do własnej kreatywności, tworzenie wielu ciekawych zabaw i ćwiczeń w oparciu o tematy muzyczne (grupa "Słoneczniki", "Tulipanki)
”Serdeczna Karteczka” – cele: wykonywanie kartek okolicznościowych, kształtowanie w dziecku postaw społecznych ( grupa "Słoneczniki")
"Sztuka emocji"- przybliżenie, oswojenie dzieci ze światem uczuć i emocji za pomocą sztuki ( grupa "Tulipanki")
" W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch" - promowanie aktywności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe (grupa Niezapominajki)