
Wychowawca grupy: Monika Klein
Anna Abucewicz, Małgorzata Denisiuk
Woźna oddziałową : Barbara Juchniewicz
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC CZERWIEC
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych środków transportu;
- utrwalenie znajomości kolorów ;
- rozbudzanie kreatywności poprzez tworzenie prac plastycznych różnymi technikami, wykorzystywanie materiałów przyrodniczych;
- poznanie zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji;
Wiersz pt.,,Morskie muszelki” Stefania Szuchowa
Ile wody! Ile piasku!
Mruży oczy Jaś od blasku.
Tu muszelka… Tam muszelka…
Będzie z tego radość wielka.
Ta muszelka jest różowa…
Inną niesie fala nowa.
Koło bosych nóżek rzuci
i do morza, szumiąc, wróci…
Piosenka ,, Lato woła nas!” muzyka i słowa: Katarzyna Sidorowicz
1.Czy wy wiecie, mamo, tato,
że zaczęło się dziś lato?
Więc spędzimy razem czas,
wiele przygód czeka nas!
Ref. Lato, lato nas woła,
i świeci słońce dokoła,
czeka już morze i las,
lato, lato woła nas!
- Już walizki spakowane,
buzie całe roześmiane.
Na wyprawę nadszedł czas
wiele przygód czeka nas!
Ref. Lato, lato nas woła…
- Tata pyta: „Rety, rety,
gdzie podziały się bilety?”
W końcu w drogę ruszać czas,
wiele przygód czeka nas!
Ref. Lato, lato nas woła…
- ćwiczenie sprawności motoryki małej podczas zabaw konstrukcyjnych, manipulacyjnych i plastycznych;
- wdrażanie do wytrwałości w doprowadzaniu rozpoczętych zadań do końca;
- wypowiadanie się na temat członków rodziny, podawanie ich imion, cech wyglądu i upodobań;
- rozróżnianie i nazywanie wybranych figur geometrycznych;
Wiersz pt. ,,Kwiatki-bratki” Dorota Gellner
Jestem sobie ogrodniczka,
mam nasionek pół koszyczka,
jedne gładkie, drugie w łatki,
a z tych nasion będą bratki.
Kwiatki-bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki,
kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem,
co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę oraz grabki,
bo ja dbam o moje kwiatki.
Piosenka: ,,Jesteś mamo skarbem mym” Autor utworu: Adam Wacławski
Kiedy mija noc i dzień nastaje
Zawsze mówisz mi "witaj kochanie"
Po czym tulisz mnie, czule całujesz
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe
Niech w nie wpadną słowa te
Które Tobie teraz ja
Podarować właśnie chcę
Jesteś mamo skarbem mym
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam
Wszystko Tobie jednej dam
Jesteś mamo skarbem mym
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam
Wszystko Tobie jednej dam
Kiedy mija dzień i noc nastaje
Mówisz miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe
Niech w nie wpadną słowa te
Które Tobie teraz ja
Podarować właśnie chcę
Jesteś mamo skarbem mym
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam
Wszystko Tobie jednej dam
Jesteś mamo skarbem mym
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam
Wszystko Tobie jednej dam.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC KWIECIEŃ
- poszerzenie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi;
- uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści;
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych;
Piosenka pt. ,,Stary Donald”
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kury hodował ija, ija, o!
Ko-ko tu, ko-ko tam,
wszędzie ko-ko, tu i tam.
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kaczki hodował ija, ija, o!
Kwa-kwa tu, kwa-kwa tam,
wszędzie kwa-kwa, tu i tam.
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej gęsi hodował ija, ija, o!
Gę-gę tu, gę-gę tam,
wszędzie gę-gę, tu i tam.
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej indyki hodował ija, ija, o!
Gul-gul tu, gul-gul tam, wszędzie gul-gul, tu i tam.
WIERSZ ,,PISANKI’’ Krystyna Parnowska - Różecka
Pisanki, pisanki, jajka malowane
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
Na każdej pisance piękne opowiastki.
- poznawanie podstawowych zasad zdrowego trybu życia
- udział w zabawach indywidualnych i grupowych kształtujących motorykę dużą
- poznanie charakterystycznych cech wiosny
- klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
Piosenka „Zdrowym być!” muzyka i słowa Renata Szczypior
- Mleko, jogurt lub kefirek
na śniadanie trzeba pić.
Ref. To jest bardzo, bardzo ważne,
żeby zdrowym dzieckiem być!
To jest bardzo, bardzo ważne,
żeby zdrowym dzieckiem być!
- Zaprzyjaźnić się z marchewką,
i z jabłuszkiem w zgodzie żyć.
Ref. To jest bardzo, bardzo ważne…
- Po zabawie, przed jedzeniem
trzeba zawsze ręce myć.
Ref. To jest bardzo, bardzo ważne…
Wiersz „Na zdrowie” Autor: Małgorzata Strzałkowska
Lubię szpinak, kalafiory,
por, cebulę, pomidory!
Jem surówki i jarzyny,
bo w nich siedzą witaminy!
Wolę soki owocowe
niż napoje „bąbelkowe”!
Piję soki owocowe,
bo są pyszne oraz zdrowe!
Wolę jabłka i buraki
niż cukierki i lizaki!
Lubię zdrowo się odżywiać,
bo od tego sił przybywa!
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC LUTY
- uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące treści
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
- rozbudzanie zainteresowania sztuką
Piosenka „Tak się zachmurzyło” muz. Zofia Dyktor- Dąbrowska, autor nieznany
1.Tak się zachmurzyło.
słonko się ukryło,
pada, pada śnieżek biały,
dawno go nie było. bis
- Chodźmy na saneczki,
chłopcy i dzieweczki,
pojedziemy wszyscy razem
z wysokiej góreczki. bis
- Pędzimy, pędzimy
nic się nie boimy,
aż tu nagle bęc, na śnieżek
i wszyscy leżymy. bis
Wiersz „Karnawał” Autor: E. Stadmüller
Na zabawę przyszła pora,
myszy tańczą rock and rolla.
Słoń szykuje zespół dęty,
grają instrumenty.
Wesolutkie dwa pawiany
porzuciły gdzieś banany,
siedzą już przy fortepianie,
ale będzie granie.
- wdrażanie do okazywania pomocy i szacunku osobom starszym;
- klasyfikowanie elementów ze względu na podaną cechę;
- rozpoznawanie zimowych zjawisk pogodowych;
- ćwiczenie utrzymywania równowagi podczas zabaw ruchowych.
Piosenka „Babciu, droga babciu, powiedz mi” sł. i muz. D. Jagiełło, K. Jagiełło
Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy – tup, tup, tup,
teraz babciu Ty to zrób!
Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy – raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz Ty!
Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy – raz, dwa, trzy,
teraz dziadku zrób to Ty!
Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy Ci,
teraz dziadku daj nam Ty!
Wiersz „Sto lat Babciu, sto lat Dziadku” Autor: B. Forma
Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki życzą wam.
Me serduszko i buziaka
Tobie babciu chętnie dam.
Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki życzą wam.
Me serduszko i buziaka
Tobie dziadku chętnie dam.
- ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
- ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC LISTOPAD
- ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
- ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC WRZESIEŃ